Δευτέρα 29 Αυγούστου 2011

ΠΑΤΟΨΑΡΑ-ΓΩΒΙΟΣ


  • ΓΩΒΙΟΣ
  Ένα από πιο συνηθισμένα ψάρια των ακτών μας.Υπάρχουν πολλά είδη γωβιών στα νερά μας και ανάλογα με το περιβάλλον που ζούνε ονομάζονται πετρογωβιοί, αμμογωβιοί , μαυρογωβιοί κ.α. Είναι συνήθως το πρώτο ψάρι όλων των μικρών ψαράδων. Έτσι και γω σε ηλικία 9-10 χρονών ήθελα να ψαρέψω όπως έκανε ο πατέρας μου.Επειδή όμως δεν γινόταν να ψαρέψω στα 100 μ βάθος λόγο ηλικίας, μου έφτιαξε μια πετονιά για να την ρίξω από την ακτή.Μόλις έπιασα το πρώτο μου ψάρι δεν ήξερα τι ήταν και το έδειξα στην γιαγιά μου.Μου είπε πως ήταν ένας γωβιός.Αμέσως τον έβαλα σε μια λεκάνη με θαλασσινό νερό και πίστευα πως θα μείνει ζωντανός όπως τα ψάρια που είχαμε στο ενυδρείο.Δεν θα ξεχάσω ποτέ αυτό το συμβάν.

ΜΗΚΟΣ Το μήκος του φτάνει γύρω στα 15 εκατοστά.
ΟΝΟΜΑΣΙΕΣ Τον συναντάμε και με τα ονόματα κοκωβιός, γουβίδι , πετρογωβιός, βέντζος, κωβιός και γωβιοδάκι.Το επιστημονικό του όνομα είναι γωβιός ο μελανός.
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ Έχει μεγάλο κεφάλι και μεγάλα μάτια.Τα χείλη του είναι χοντρά.Το σώμα του είναι στενόμακρο.Το χρώμα του είναι καφέ-γκρι στην ράχη και πιο ανοιχτό στην κοιλιά , κίτρινο προς το άσπρο.
ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΚΑΙ ΕΠΟΧΗ Ο γωβιός ζει σε ρηχά νερά, κοντά στις ακτές σε πέτρες, φυκιάδες και αμμοσούρες.Ψαρεύεται όλο τον χρόνο.
ΤΡΟΠΟΙ ΨΑΡΕΜΑΤΟΣ Ψαρεύεται με πεταχτάρι, καλάμι, δίχτυα,και κοφινέλα.
ΔΟΛΩΜΑ Ο γωβιός προτιμάει την γαρίδα και το καλαμάρι.
Τέλος ο γωβιός αν και έχει νόστιμο κρέας είναι και πολύ καλό δόλωμα για παραγάδια,συρτές και μονάγκιστρο.





















Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου